Számolja ki online lead generáló kampányai tervezett megtérülését ingyenes kalkulátorunk segítségével!
PPC ROI kalkulátorunk segítségével a felmerülő költségeket és a várható megtérülést most egyszerűen kiszámolhatja!
Tervezett havi hirdetési költségkeret
Online marketing kampányok indításához egy minimum 300.000 - 500.000 Ft-os havi költést javaslunk. Kérjük csak a hirdetésekre szánt havi költségkeretet add meg, ebbe az összegbe ne számítsd bele a plusz költéseket pl. az ügynökségi díjat!
100.000 - 20.000.000 Ft
Minimálisan legalább havi 300.000 Ft-os hirdetési büdzsét javaslunk leadgeneráló hirdetésekhez.
400 000 Ft
Tervezett havi hirdetési költségkeret
A tervezett havi költségkeret az az összeg, amit a Google, Facebook vagy egyéb platformoknak direktben fizetünk a hirdetésekért. A ROI kalkulátor segít meghatározni, hogy egyes esetekben, milyen megtérüléssel számolhatunk egy adott büdzsére nézve. Minél szegmentáltabb kampányt szeretnénk, annál több felé “oszlik” az adott hirdetési büdzsé. Emellett érdemes figyelembe vennünk, hogy a modern kampányok működéséhez megfelelő volumenű adatra van szükségünk, ezért nagyon alacsony büdzsé esetén nem fog megfelelő mennyiségű adat rendelkezésünkre állni a tanuláshoz. Az optimális büdzsé meghatározását természetesen erősen befolyásolja, hogy milyen piacon és milyen erős versenypiaci helyzetben szeretnénk megjelenni, illetve mekkora kapacitásunk van a beérkező megkeresések megfelelő feldolgozására.
Egy kattintás várható költsége (CPC)
Az átlagos kattintásonkénti költség változó iparáganként, átlagosan 100-500 Ft között szokott mozogni. A várható kattintásonként költséget nagyban befolyásolja a piaci versenyben résztvevők száma és az ő hirdetési költségkeretük: minél élesebb a verseny, annál magasabb kattintásonkénti költségekkel kell számolni.
10 - 300 Ft
Általánosságban véve minimálisan 100 Ft-os átlagos kattintásonkénti költségre lehet számítani leadgeneráló Google hirdetések esetén.
100 Ft
Egy kattintás várható költsége (CPC)
Az egy kattintásért fizetendő összeg, ahogy fentebb is írtuk, jelentősen függ attól, hogy milyen piacon és milyen hirdetési stratégiával hirdetünk. Magyarországon jellemzően sokkal alacsonyabb árakkal kalkulálhatunk, mint egy nyugat-európai vagy USA piacon, ahol nem ritka a 10 EUR/$ feletti kattintási költség sem. Emellett a keresési kampányok cpc-je jellemzően mindig sokkal magasabb, mind a display hálózaton megjelenő hirdetéseké, mert a néhány kiemelt pozícióba szeretne minden hirdető bekerülni. (Már Magyarországon is jellemzően 10-20 hirdető van egy átlagos témára). Magyarországi kampányok esetén a 70-100 forint közötti átlagos cpc-vel nagyon nem lőhetünk mellé- kivéve, ha a kiemelten drága területeken hirdetünk, mint pl. a fogászat, zárcsere, duguláselhárítás, vagy egyes IT/B2B témák, ahol ennek a többszöröse is lehet a kattintási költség.
Hirdetéskattintások száma
A hirdetéseinkre a rendelkezésre álló hirdetési büdzséből összesen megszerzett kattintások száma (a kattintások érkezhetnek a weboldalra, de egy közösségimédia-oldalra is akár).
1334
A kattintások hány százaléka landol a weboldalra
A hirdetéskattintásaink nem mindegyikre landol a weboldalunkra, itt adhatjuk meg, hogy az online hirdetéseinkre kattintások hány százalékából lesz weboldal látogatás.
0 - 100 %
50 %
Weboldal látogatások száma
Egy weboldal látogatás, más néven munkamenet a legfeljebb 30 perces látogatásokat jelenti. Ezt az adatot Google Analytics-ben lehetséges megnézni.
667
Célkonverziós arány a weboldalon
A weboldal látogatások során a felhasználók milyen arányban hajtanak végre üzletileg fontos cselekvést a weboldalon, azaz hány százalékban konvertálnak (pl. ajánlatot kér, kapcsolati űrlapot tölt ki, telefonál). Magyarországon a konverziós arány jellemzően 1% - 3% között mozog iparágtól függően.
0.5 - 20 %
A célkonverziós arány leadgeneráló weboldalak esetén általánosságban 1-5% között mozog.
2 %
Célkonverziós arány a weboldalon
Ebben az esetben célkonverziós arányon a “makró”, azaz kapcsolatfelvételt kezdeményező aktivitást értünk. Ez iparágtól és piactól függetlenül jellemzően 1%-5% - azaz 100 weboldal látogatóból 1-5 fog kapcsolatba lépni velünk várhatóan. Sok esetben mérünk u.n. “mikró” konverziókat is, például elkezdte valaki kitöltnei az űrlapot, de nem fejezte be, vagy megnézett egy árlistát, demo videót. Ezeknek az aránya már sokkal magasabb és ezeket az adatokat megfelelően beparaméterezve használjuk a kampányok tanítására, illetve optimalizálására. Megtérülési szempontból viszont a kalkulátorban csak a makró, azaz kapcsolat felvételi konverziókkal számolunk.
A célkonverziós arány nem önmagában csak a kampányon múlik, legalább ilyen jelentősen befolyásolja a megfelelő stratégia - pl. célcsoportok pontos meghatározása - illetve az érkezési oldal átláthatósága, könnyű kezelhetősége, valamint a megfelelő mérési stratégiai kialakítása.
Egy megkötött üzlet átlagos értéke
Az az összeg, amelyet az ügyfél átlagosan elkölt nálunk. Ez lehet a szolgáltatás értéke, amelyet igénybe vesz/megvásárol.
1 - 20.000.000 Ft
Általánosságban minimum 10.000 Ft és afeletti átlagos megrendelési érték szükséges ahhoz, hogy ppc hirdetésekkel megfelelő ROAS-t tudjunk elérni.
500 000 Ft
Egy megkötött üzlet átlagos értéke
Tudjuk, hogy ez jelentős mértékben szórhat ügyfél függvényében, jelen esetben egy átlagot adjunk meg, amely jól kifejezi azt, hogy átlagosan milyen értékű szerződéseket kötünk az ügyfeleinkkel. A megfelelő digitális marketing természetesen abban is tud segíteni, hogy értékesebb potenciálokat szólítsunk meg, így idővel a jelenlegi átlagos üzletkötés értékét emelhetjük, így tovább növelve a megtérülésünket.
A leadek (pl. ajánlatkérés, kapcsolati űrlap beküldés, telefonhívás) hány százalékából lesz ügyfél
Fontos megjegyezni, hogy a hirdetőknek általában a minél több lead elérése a célja, de ennél is fontosabb a leadek minősége, vagyis az, hogy milyen arányban tudjuk ezeket a hozzánk beérkezett megkereséseket üzletté alakítani. A minőségi leadek megszerzésében fontos leendő ügyfeleink/vásárlóink megfelelő tájékoztatása, edukációja - ezt megtehetjük pl. a weboldalunkon keresztül - , hogy elkerüljük a nagyszámú téves érdeklődést. A legtöbb szolgáltatás esetében a beérkezett leadeknek átlagosan a 20-30%-ából lesz ügyfél.
0 - 100 %
Általánosságban minimum 20%-os és afeletti leadből megrendelési arány nevezhető optimálisnak.
25 %
A leadek (pl. ajánlatkérés, kapcsolati űrlap beküldés, telefonhívás) hány százalékából lesz ügyfél
A másodlagos konverzió, azaz a valós üzletközés aránya természetesen függ a sales gyakorlatunktól és az ajánlatunktól, de mindenképp döntően befolyásolja a leadek minősége. Minél több minőségi leaddel tudunk dolgozni, annál nagyobb arányban tudunk várhatóan sikeresen üzletet kötni. A lead minőség javításában mind a kampánynak, mind a weboldalnak döntő szerepe van. A WebMa emellett egy innovatív módszerrel, további eszközökkel is tudja javítani a leadet minőségét: amennyiben a hirdető használ CRM-et, úgy az abban rögzített lead minőség információt megfelelő titkosítással, GDPR kompatibilis módon vissza tudjuk adni a Google rendszerének, ezáltal tovább tanítva a rendszer arra, hogy mely leadek a valóban értékesek számunkra. Amennyiben kiemelt problémánk, hogy sok megkeresésünk jön, de kevés a jó minőségű, úgy mindenképp érdemes számításba vennünk az offline konverzió mérés kínálta megoldást.
Eredmény
Szerződések száma:
A weboldalon érkezett érdeklődőkből sikeresen megkötött üzletek száma, a sikeres szerződéskötések / megrendelések száma.
Egy szerződés megkötésének átlagos költsége:
Ft
A szerződés megkötéséhez vezető út a weboldalon érkezett érdeklődéssel indul, majd a cég értékesítője további egyeztetéseket követően megköti az üzletet, vagyis szerződést. Nem minden érdeklődőből lesz szerződéskötés, ezért egy szerződés megkötésének fajlagos költsége magasabb, mint egy érdeklődő megszerzésének fajlagos költsége.
Össz. Bevétel:
Ft
A sikeres megrendelésekből, szerződéskötésekből érkező bevétel.
Össz. Kiadás (hirdetési költség):
Ft
A szumma hirdetési költség, amit elköltöttünk a leadgeneráló hirdetéseinkre.
Profit:
Ft
A hirdetési költségek levonását követően realizált egyenleg, amely lehet pozitív (ha nagyobb bevételt szereztünk, mint amennyit a hirdetésekre költöttünk) vagy negatív (ha nagyobb összeget költöttünk el a hirdetésekre, mint az az ok nyomán realizált bevételünk).
ROAS: (hirdetési költség megtérülése)
“Return on ad spend”, azt mutatja meg, hogy a hirdetésekre elköltött összeg milyen arányban térült meg (hányszoros a megtérülése).