Online marketing kampányok indításához egy minimum 500.000-os havi költést javaslunk. Kérjük csak a hirdetésekre szánt havi költségkeretet add meg, ebbe az összegbe ne számítsd bele a plusz költéseket pl. az ügynökségi díjat!
300.000 - 20.000.000 Ft
Minimálisan legalább havi 500.000 Ft-os hirdetési büdzsét javaslunk leadgenerálóe-commerce hirdetésekhez.
500 000 Ft
Tervezett havi hirdetési költségkeret
A tervezett havi költségkeret az az összeg, amit a Google, Facebook vagy egyéb platformoknak direktben fizetünk a hirdetésekért. A ROAS kalkulátor segít meghatározni, hogy egyes esetekben, milyen megtérüléssel számolhatunk egy adott hirdetési keretre nézve - más szóval, hogy hányszorosa lesz az eladásokból származó bevételünk a befizetett hirdetési keretnek. A havi hirdetési keret meghatározásánál érdemes figyelembe venni, hogy az optimális kampányműködéshez megfelelő mennyiségű adatra van szükségünk, így azt javasoljuk, hogy a havi hirdetési keret legyen legalább 500.000 forint.
Egy kattintás várható költsége (CPC)
Az átlagos kattintásonkénti költség változó iparáganként, átlagosan 40-100 Ft között szokott mozogni. A várható kattintásonként költséget nagyban befolyásolja a piaci versenyben résztvevők száma és az ő hirdetési költségkeretük: minél élesebb a verseny, annál magasabb kattintásonkénti költségekkel kell számolni.
40 - 300 Ft
Általánosságban véve minimálisan 100 Ft-os átlagos kattintásonkénti költségre lehet számítani a Google webshop hirdetések esetén.
100 Ft
Egy kattintás várható költsége (CPC)
Az átlagos kattintásonkénti költség változó iparáganként, átlagosan 100-500 Ft között szokott mozogni. A várható kattintásonként költséget nagyban befolyásolja a piaci versenyben résztvevők száma és az ő hirdetési költségkeretük: minél élesebb a verseny, annál magasabb kattintásonkénti költségekkel kell számolni. Az e-commerce termékek esetében az alapján is változik egyes termékek CPC-je, hogy az adott terméknek milyen magas az eladási ára, vagy éppen van -e valamilyen szezonális hatás, ami miatt többen érdeklődnek a termék iránt.
Kattintások száma
8 333
Kattintások száma
A hirdetési költségből egy adott átlagos cpc mellett elérhető kattintások száma. Ennyiszer kattintottak rá az érdeklődők a hirdetésünkre, azonban ez nem mind a webshopunkban landol, hanem landolhat közösségi média oldalunkra vagy a youtube csatornánkon is.
A kattintások hány százaléka landol a webshopra
A hirdetéskattintásaink nem mindegyike landol a weboldalunkra, itt adhatjuk meg, hogy az online hirdetéseinkre kattintások hány százalékából lesz weboldal látogatás.
0 - 100 %
50 %
Webshop látogatások (munkamenetek) száma
Egy weboldal látogatás, más néven munkamenet a legfeljebb 30 perces látogatásokat jelenti. Ezt az adatot Google Analytics-ben lehetséges megnézni.
4167
Célkonverziós arány a weboldalon
Tranzakciós arány a weboldalon: A weboldal látogatói milyen arányban hajtanak végre vásárlást a weboldalon, más szóval annak az aránya, hogy 100 felhasználóból végül hány darab vásárol. Magyarországon a tranzakciós arány jellemzően 0.5% - 5% között mozog iparágtól függően.
0.5 - 5 %
A tranzakciós arány webshopok esetén általánosságban 1-5% között mozog.
1.5 %
Célkonverziós arány a weboldalon
E-kereskedelmi tranzakciós arány a weboldalon: A weboldal látogatások során milyen arányban hajtanak végre a felhasználók vásárlást a weboldalon, más szóval annak az aránya, hogy 100 webshop látogatásból végül hány darab vásárlás születik. Magyarországon a vásárlási tranzakciós arány jellemzően 0.5% - 5% között mozog iparágtól függően.
Vásárlások száma
63
Vásárlások száma
A hirdetéseikből érkezők ennyi darab vásárlást hajtanak végre a webshopunkban. Az elérhető vásárlások száma függ a hirdetési büdzsétől, az átlagos kattintásonkénti költségtől és a webshopunk vásárlási konverziós arányától.
CPA (cost-per-aquisition)
4 000 Ft
CPA (cost-per-aquisition)
Egy webshop vásárlás megszerzésének átlagos költsége. Figyelem: nem veszi figyelembe, hogy milyen értékű vásárlásról van szó, ezért webshopok esetén a ROAS a mértékadó kulcs teljesítménymutató.
Átlagos kosárérték
Az az érték, amelyet egy vásárló átlagos elkölt a webshopunkban egy vásárlás során. Az átlagos kosárérték legfőképp az értékesített termékek árának a függvénye.
5000 - 500.000 Ft
Általánosságban reálisan 10.000 Ft és afeletti átlagos kosárérték szükséges ahhoz, hogy ppc hirdetésekkel megfelelő ROAS-t tudjunk elérni.
10 000 Ft
Átlagos kosárérték
Az az érték, amelyet egy vásárló átlagosan elkölt a webshopunkban egy vásárlás során. Az átlagos kosárérték legfőképp az értékesített termékek árának a függvénye.
Eredmények
Bevétel:
Ft
ROAS: (Hirdetési megtérülés)
Példa: 100% jelent 1-szeres hirdetésmegtérülést, 1000% pedig 10-szereset.